Szosa i tory kolejowe z <strong>Rodi Garganico</strong> prowadzą obok <strong>Lago di Varano</strong>, dawniej malarycznego bagniska, które w IV w. p.n.e. pochłonęło Urię. Choć jezioro jest atrakcyjne (rezerwat węgorzy i mnóstwo wodnego ptactwa, w tym kuliki i ptaki śpiewające) - otaczają je jedynie ubogie wioski. Dalej na zachód rozlewa się <strong>Lago di Lésina</strong>, bardzo zasolona, płytka laguna odcięta od morza 27-kilometrowym odcinkiem piaszczystych wydm. Nie rozwinęła się tam turystyka na dużą skalę, w przeciwieństwie do północnego <strong>Varano</strong>, stopniowo zapełniającego się kempingami.
Szosa i tory kolejowe z Rodi Garganico prowadzą obok Lago di Varano, dawniej malarycznego bagniska, które w IV w. p.n.e. pochłonęło Urię. Choć jezioro jest atrakcyjne (rezerwat węgorzy i mnóstwo wodnego ptactwa, w tym kuliki i ptaki śpiewające) - otaczają je jedynie ubogie wioski. Dalej na zachód rozlewa się Lago di Lésina, bardzo zasolona, płytka laguna odcięta od morza 27-kilometrowym odcinkiem piaszczystych wydm. Nie rozwinęła się tam turystyka na dużą skalę, w przeciwieństwie do północnego Varano, stopniowo zapełniającego się kempingami.
Z Cagnano Varano pociągi linii kolejowej FG kierują się wzdłuż wybrzeża półwyspu na południowy zachód do San Severo, małego miasta targowego znanego z produkcji win.