Istanbul Beach Hotel (ex. Blauhimmel) Ocena: 4/5 Turcja, Kemer, Camyuva
Alena M.
Zweryfikowana opinia Data pobytu 19.10. - 27.10.2024 Oceniono: Listopad 2024
Hotel jest niedawno odnowiony, ale niestety usługi nie odpowiadają 4*. Plaża znajduje się około 5-7 minut od plaży. Odległość 150 m nie odpowiada nawet w linii prostej. Na plaży nie ma toalet, więc codziennie trzeba przejść około 5 km do hotelu i z powrotem. Do leżaka było prawie 500 metrów. Nie miałoby to znaczenia, gdybyś zaplanował to z wyprzedzeniem. Wybraliśmy hotel ze względu na odległość od plaży, ze względu na problemy zdrowotne. Ogólnie wakacje nas rozczarowały, po 4 dniach ciągłych rozmów telefonicznych, kiedy musieliśmy wszystko załatwić sami, ostatecznie zmieniliśmy hotel. Delegat w ogóle nie pracował.
Hotel jest niedawno odnowiony, ale niestety usługi nie odpowiadają 4*. Plaża znajduje się około 5-7 minut od plaży. Odległość 150 m nie odpowiada nawet w linii prostej. Na plaży nie ma toalet, więc codziennie trzeba przejść około 5 km do hotelu i z powrotem. Do leżaka było prawie 500 metrów. Nie miałoby to znaczenia, gdybyś zaplanował to z wyprzedzeniem. Wybraliśmy hotel ze względu na odległość od plaży, ze względu na problemy zdrowotne. Ogólnie wakacje nas rozczarowały, po 4 dniach ciągłych rozmów telefonicznych, kiedy musieliśmy wszystko załatwić sami, ostatecznie zmieniliśmy hotel. Delegat w ogóle nie pracował.
Zakwaterowanie
Pokój był czysty, niedawno odnowiony, ale bardzo mały. Drzwi od balkonu nie działały, ciśnienie wody pod prysznicem jest tak niskie, że problemem jest umycie długich włosów. Zmienili nasze ręczniki dopiero po 4 dniach od naszej skargi w recepcji. Dodatkowo wymiana ręczników plażowych odbywa się w godzinach 10:00 - 12:00. Jeśli więc pójdziesz na plażę wcześniej i chcesz zmienić ręcznik, musisz wrócić. W pokoju nie jest uzupełniana woda, trzeba przynosić wodę z lodówki przy barze.
Wyżywienie
Jedzenie było dość rozczarowujące. Jak na mały hotel nie można było spodziewać się dużego wyboru, ale niektóre dania nie smakowały zbyt dobrze. Bezpretensjonalna osoba może wybierać, ale na pewno nie chcesz jeść na wakacjach samego ryżu i makaronu. Kawa z ekspresu nie była dobra.
Obsługa w hotelu
Recepcjonistki w hotelu były miłe i starały się pomóc. Największym problemem były źle umyte talerze i kubki do kawy. Wybór czystego i nieskazitelnego talerza, sztućców i kubka był sztuką. Rozumiem, że był to koniec sezonu, ale czystość naczyń to chyba podstawowa sprawa. Ogólnie hotel był obskurny i brudny. W toalecie znajdowało się rozcieńczone mydło w płynie, dlatego hotel zapewne stara się oszczędzać tam, gdzie to możliwe. Wifi za opłatą, działało bardzo słabo.
Plaża
Plaża była ładna, bezpłatne leżaki. Na stoisku na plaży tylko piwo i napoje bezalkoholowe. Frytki i hamburgery. Napoje alkoholowe wyłącznie w hotelu. Problemem była odległość od hotelu 5-7 minut spacerkiem lokalną drogą.
Ta recenzja została automatycznie przetłumaczona za pomocą Google Translate
Jaroslav H.
Zweryfikowana opinia Data pobytu 2.7. - 10.7.2024 Oceniono: Sierpień 2024
Wakacje były w porządku. Do hotelu dotarliśmy rano (9:30). Pokoje przydzielano nam w miarę dostępności hotelu, pierwszy czasami o godzinie 11:00, który znajdował się tuż obok recepcji (pokój nr 107), co skutkowało ciągłym hałasem nawet w nocy. Drugi pokój dostaliśmy dopiero po 14:00. Zaletą było to, że z usług hotelu można było skorzystać od razu po rejestracji w recepcji, a także do momentu wyjazdu na lotnisko po oddaniu pokoi. W całym hotelu panuje miła i uprzejma obsługa, która stara się zapewnić Państwu wszystko. Ponieważ ten obszar jest poszukiwany przez rosyjskich turystów, łatwiej i szybciej będziesz mógł mówić po rosyjsku niż po angielsku. W porównaniu do innych miejsc w Turcji personel nie spodziewał się tringelty. Jeśli chodzi o delegata Michała, był on bardzo miły, ale zajęty swoim czasem. Potrafił udzielić podstawowych informacji o hotelach, okolicy i wycieczkach fakultatywnych. Podczas pobytu aktywnie interesował się potencjalnymi problemami, które proaktywnie rozwiązywał. W przypadku wyjazdu fakultatywnego był aktywnie zainteresowany informacją zwrotną. Naprzeciwko hotelu znajduje się kilka sklepów, ale przy głównej drodze jest ich znacznie więcej i jak zwykle w Turcji ceny można negocjować. Część Kemer - Çamyuva nie jest dużym kurortem, ale kilka sklepów oddalonych około 500 m wystarczy, aby kupić pamiątki i ubrania, w przypadku większych możliwości biznesowych można dojechać autobusem do Kemer. Wifi w hotelach jest płatne, my z niego nie korzystaliśmy, choć w innych opiniach pisaliśmy o jego kiepskiej jakości, korzystaliśmy z mobilnej transmisji danych, a na kolejnej plaży (hotel na A...) można było połączyć się z internetem na 30 minut za darmo .
Wakacje były w porządku. Do hotelu dotarliśmy rano (9:30). Pokoje przydzielano nam w miarę dostępności hotelu, pierwszy czasami o godzinie 11:00, który znajdował się tuż obok recepcji (pokój nr 107), co skutkowało ciągłym hałasem nawet w nocy. Drugi pokój dostaliśmy dopiero po 14:00. Zaletą było to, że z usług hotelu można było skorzystać od razu po rejestracji w recepcji, a także do momentu wyjazdu na lotnisko po oddaniu pokoi. W całym hotelu panuje miła i uprzejma obsługa, która stara się zapewnić Państwu wszystko. Ponieważ ten obszar jest poszukiwany przez rosyjskich turystów, łatwiej i szybciej będziesz mógł mówić po rosyjsku niż po angielsku. W porównaniu do innych miejsc w Turcji personel nie spodziewał się tringelty. Jeśli chodzi o delegata Michała, był on bardzo miły, ale zajęty swoim czasem. Potrafił udzielić podstawowych informacji o hotelach, okolicy i wycieczkach fakultatywnych. Podczas pobytu aktywnie interesował się potencjalnymi problemami, które proaktywnie rozwiązywał. W przypadku wyjazdu fakultatywnego był aktywnie zainteresowany informacją zwrotną. Naprzeciwko hotelu znajduje się kilka sklepów, ale przy głównej drodze jest ich znacznie więcej i jak zwykle w Turcji ceny można negocjować. Część Kemer - Çamyuva nie jest dużym kurortem, ale kilka sklepów oddalonych około 500 m wystarczy, aby kupić pamiątki i ubrania, w przypadku większych możliwości biznesowych można dojechać autobusem do Kemer. Wifi w hotelach jest płatne, my z niego nie korzystaliśmy, choć w innych opiniach pisaliśmy o jego kiepskiej jakości, korzystaliśmy z mobilnej transmisji danych, a na kolejnej plaży (hotel na A...) można było połączyć się z internetem na 30 minut za darmo .
Zakwaterowanie
Kwatera w pełni odpowiada opisowi, aczkolwiek dużo zależy od tego jak duży jest pokój i gdzie się go dostanie, podstawowe wyposażenie pokoju jest takie samo, jednak w przypadku najmniejszych pokoi może być problem z ilość gniazdek do ewentualnego podgrzania wody w czajniku (jedno gniazdko znajduje się u wezgłowia łóżka, drugie w łazience, w większym pomieszczeniu oraz przy stole). W pokojach mieliśmy podwójne łóżka z jednym kocem, a na życzenie dostaliśmy drugi. Warto zabrać ze sobą sznurek i spinacze do bielizny (stroje kąpielowe, ręczniki), poręcz była lekko skorodowana.
Wyżywienie
Jedzenie było urozmaicone i bardzo smaczne. Pozytywem była przynajmniej jedna zmiana oferowanych posiłków każdego dnia. Oprócz dań serwowanych w restauracji głównej, bardziej popularne dania (ziemniaki, frytki, pieczona ryba, kebaby, jajka itp.) serwowane są także w strefie baru przy basenie. Pojemność restauracji hotelowej jest ograniczona, w momencie wydawania obiadów i kolacji konieczne jest znalezienie wolnego stolika. Przez cały dzień można było zjeść coś małego w barze przy basenie i na plaży (przekąski, hamburgery, frytki, makarony, ...).
Obsługa w hotelu
Usługi hotelowe są na wysokim poziomie, recepcja starała się rozwiązać każdy problem. W ofercie hotelu znajduje się również centrum SPA, w którym można skorzystać z łaźni tureckiej – hamam, sauny i masaży. Sauna i skrócona wersja łaźni tureckiej (spłukanie ciepła wodą) są bezpłatne (za kompletną łaźnię turecką poprosili o 50 euro), dlatego lepiej skorzystać z oferty delegata za połowę ceny. W ramach promocji usług zaoferowano nam bezpłatny 15-minutowy masaż. Osobiście chcielibyśmy podkreślić jakość masażu zdrowotnego (drenaż limfatyczny), którego cena również podlega negocjacji. Masaże były na bardzo wysokim i profesjonalnym poziomie, za co dziękujemy masażystom Muratowej i Medzhimitinovej. W ramach all inclusive napoje serwowane są tylko do godziny 22:00, potem wyłącznie za gotówkę. Na terenie hotelu pracowali animatorzy, którzy codziennie organizowali m.in. gimnastyka, rzutki i siatkówka na plaży lub ćwiczenia w wodzie i taniec przy basenie. Wieczorem program dla dzieci z dyskoteką dla dzieci do 21:30, po którym następuje program dla dorosłych (wieczór turecki, tancerka brzucha, muzyka na żywo itp.). Animatorzy po raz kolejny skupiają się na rosyjskiej klienteli, tj. program jest w języku rosyjskim. Chyba największą loterią jest sprzątanie, jeden pokój został porządnie posprzątany. Drugi pokój był sprzątany poprzez regularną wymianę ręczników, wyrzucenie śmieci i uzupełnienie szamponów, ale podłoga, lustro, umywalka i toaleta w ogóle nie zostały umyte, pościel nie była zmieniana przez cały pobyt, chociaż w jednym dnia prześcieradło zostało wywrócone na lewą stronę.
Plaża
Do plaży można dotrzeć w około 5-7 minut relaksującym krokiem. Plaża jest piaszczysta i kamienista, wejście do morza jest kamieniste (okrągłe kamienie), ale wejście do morza można rozważyć w butach do wody. Na plaży są stałe parasole (około 55 sztuk), a leżaki są dostępne, ale po godzinie 10 są zwykle zajęte. Na plaży jest też ratownik, który cały czas był na komórce i od czasu do czasu spoglądał na morze, w ogóle nie był zainteresowany zajmowaniem leżaków, choć przy kąpieli leżaki były składane i można było je nosić samemu, niestety bez parasole. Zaletą był bar na plaży, gdzie oferowano napoje (piwo, soki z automatu, hamburgery, frytki, lody). Na plaży nie ma toalety, ale przyległa plaża publiczna posiada również zaplecze sanitarne (ok. 200m).
Ta recenzja została automatycznie przetłumaczona za pomocą Google Translate
od 1 939 zł za os.