Popyt przesuwa się na last minute
W pierwszym kwartale 2015 roku Travelplanet.pl osiągnął 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 4% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Oceniając rynek turystyczny można stwierdzić, iż sumaryczny popyt w I kwartale 2015 był porównywalny do roku ubiegłego. Wyraźnie widać jednak zmianę wśród naszych Klientów w typie wybieranego wyjazdu – w ostatnim kwartale rosła bowiem sprzedaż ofert pozasezonowych przy jednoczesnym silnym spadku sprzedaży typu first minute, czyli z długim terminem do wylotu. W naszej ocenie świadczy to o trwałym przesunięciu się tegorocznego popytu na ścisły sezon letni. Trend ten zaobserwowaliśmy już w IV kwartale 2014 roku, wobec czego nasze plany na ten rok zakładają inny niż w latach ubiegłych rozkład sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami. Wyniki sprzedażowe po pierwszym kwartale pomimo, że wzrastały nieco wolniej niż to miało miejsce w roku 2014, potwierdzają zatem nasze przewidywania i są zgodne z założeniami. Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.
Przychody w I kwartale 2015 roku były o blisko 4% wyższe od analogicznego okresu roku 2014 i wyniosły 5,4 mln złotych. W tym samym okresie sprzedaż produktów turystycznych Travelplanet.pl S.A. wyniosła 47,9 mln złotych i była większa o blisko 6% od wyniku uzyskanego w roku ubiegłym.
Poza wzrostami sprzedaży, bardzo ważne są dla nas działania skierowane na optymalizację kosztów naszej działalności. W pierwszym kwartale obniżyliśmy o prawie 2% bieżące koszty ogólnego zarządu. Stale rozszerzamy także naszą sieć sprzedaży w modelu franczyzowym. W I kwartale 2015 do grona naszych licencjonowanych partnerów dołączyły kolejne 3 podmioty w Oławie, Brodnicy i Bielsku Podlaskim. Aktualnie pod marką Travelplanet.pl funkcjonuje 28 Salonów Podróży. Bożena Garbińska, Dyrektor ds. Finansowych.
Analiza rynku pozwala podtrzymać stanowisko, że w roku 2015 będziemy obserwować wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute. Jest to dla naszej firmy bardzo dobra wiadomość, bowiem ze względu na swoją specyfikę, ten typ oferty najchętniej kupowany jest w Internecie, gdzie marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży. W tym roku wprowadziliśmy sporo usprawnień organizacyjnych i technologicznych w tym zakresie, mających na celu przyspieszenie i poprawę bezpieczeństwa procesu obsługi Klienta. Nowością tego sezonu, będzie m.in. możliwość dokonania zakupu wycieczek bezpośrednio na naszym portalu, w sposób 100% zautomatyzowany. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to zdecydowanie korzystnie na szybkość obsługi i zadowolenie naszych Klientów. Z dużym entuzjazmem zostało również przyjęte nasze innowacyjne ubezpieczenie „Wakacje 100%” stworzone wspólnie z AXA Assistance od niewypłacalności organizatorów wycieczek, którym od kwietnia br. bezpłatnie objęliśmy wszystkich naszych Klientów. Wierzymy, że ten unikalny produkt ubezpieczeniowy wyznaczy nowy trend na rynku turystycznym w zakresie poprawy bezpieczeństwa zakupu wycieczek, a naszym Klientom pozwoli cieszyć się z wymarzonych wakacji niezależnie od sytuacji rynkowej. Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu.
W pierwszym kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center zlokalizowany we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 38% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.
Przed sezonem letnim zamierzamy uruchomić nową wersję serwisu TravelOne.pl. Z kolei na głównym portalu Travelplanet.pl wdrażamy nowe metody wyszukiwania i filtrowania, tak aby nasi Klienci mogli jeszcze lepiej i szybciej dopasować ofertę do swoich oczekiwań. Aktualnie 70% naszych Klientów dokonuje zakupów na odległość. Wskaźnik ten z każdym miesiącem rośnie. Radosław Damasiewicz, Dyrektor ds. e-Commerce i Marketingu.
Tag:
Czy podobał Ci się ten artykuł?
Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.